شما  با دقت زیاد زمانی را صرف ساختن محتوا برای خوانندگان و مشتریان خود می گذرانید. اما شما باید همان را برای موتورهای جستجو نیز انجام دهید. متا تگ سئو  یک راه کمک به خزنده ی موتور جستجو برای  جذب، درک و ایندکس کردن محتوای شما است. 

متا تگ سئو چیست ؟

متا تگ سئو فرآیند اضافه کردن اطلاعات پنهان - یا متا تگ ها - به کد یک صفحه وب است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا بهتر از آنچه در مورد صفحه می دانند را تشخیص دهند. اگر موتورهای جستجو به وضوح آنچه را که در مورد صفحه وجود دارد تشخیص دهند و تعیین کنند که برای خوانندگان بسیار ارزشمند باشد، احتمالا به خوبی در جستجو رتبه می گیرند.

یک تگ متا یک قطعه از کدی است که محتوای صفحه را توصیف می کند. هر متا تگ توضیحات (meta tag description) یک عنصر متفاوت در صفحه را توضیح می دهد و خزنده ها را در مورد یادگیری محتوا کمک می کند.

بیشتر اطلاعات متا تگ برای کاربران نامرئی است و فقط توسط خزنده موتور جستجو قابل خواندن است، زیرا آن ها به کد صفحه  اضافه می شوند و قابل مشاهده  در محتوا نیستند .اگر چه، برخی از اطلاعات متا در صفحات نتایج موتور جستجوگر مانند تگ عنوان و متا توصیف قابل مشاهده است.

انواع متا تگ های مفید و لازم 

از آنجا که متا تگ ها اطلاعات مربوط به محتوای صفحه را ارائه می دهند، آنها تاثیر قابل توجهی بر سئو دارند. با این حال، تمام متا تگ های ساخته شده برابر نیستند. بعضی از تگ هایی که چند سال پیش محبوب بودند امروز تقریبا بی اهمیت اند.

به عنوان مثال، در یک زمان، متا تگ کلمات کلیدی که یک مجموعه ای از کلمات کلیدی بالا که یک صفحه را توصیف کرده و در کد صفحه قرار داده شده بود، به شدت با سئو و رتبه بندی مرتبط بود. اما متا کلمات کلیدی  بیشتر ارتباط خود را نسبت به عناصر دیگر متا تگ سئو کاهش داده اند.

در این مطلب  بر روی نمونه متا تگ هایی که قدرت ماندگاری بیشتری دارند متمرکز خواهد شد، بنابراین شما می توانید سئو خود را بهبود بخشید.

تگ عنوان

تگ های عنوان یکی از مهم ترین متا تگ ها برای محتوای سئو می باشد. تگ عنوان به موتورهای جستجو عنوان صفحه را می گوید که ممکن است از سرصفحه ی  که در صفحه ظاهر می شود متفاوت باشد. شما می توانید عنوان را با عبارات ساده تغییر دهید تا خواندن و درک آن برای خزنده های موتور جستجو آسان تر شود.

برای مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.