طراحی و پشتیبانی سایت پویادیتا

پویا دیتا ارائه دهنده خدمات انفورماتیک بر بستر وب

طراحی و پشتیبانی سایت پویادیتا

پویا دیتا ارائه دهنده خدمات انفورماتیک بر بستر وب

پویا دیتا ارائه دهنده خدمات انفورماتیک بر بستر وب، ارائه راهکارهای فروش نوین، فروشگاه و آموزشگاه مجازی و معرفی خدمات و کالاهای برتر بر گستره وسیع اینترنت
طراحی سایت های شرکتی، فروشگاهی، شخصی
بهینه سازی سایت

  • ۰
  • ۰

جستجوی معنایی چیست ؟

جستجو معنایی به توانایی موتورهای جستجو مربوط می شود که اهداف و مفهوم محتوا از عبارات جستجو را در هنگام ارائه مطالب به کاربران در وب بررسی می کنند.

قبلا موتورهای جستجو تنها می توانند عبارت دقیق یک عبارت جستجو را تجزیه و تحلیل کنند، زمانی که نتایج را با یک پرس و جو جستجو مطابقت می دادند. در حال حاضر، الگوریتم های جستجو پیچیده تر هستند و اصول جستجو معنایی را در هنگام رتبه بندی محتوا ترکیب می کنند.

اصول جستجو معنایی

دو عامل اصلی که جستجوی معنایی را راهنمایی می کنند عبارتند از:

هدف کاربر از جستجو. هدف جستجو به این دلیل است که کسی یک پرس و جو را در یک موتور جستجو انجام می دهد. این مربوط به آن چیزی است که کاربر تلاش می کند انجام دهد. هدف جستجو می تواند یادگیری، پیدا کردن یا خرید چیزی باشد. با در نظر گرفتن هدف از جستجوی کاربران، موتورهای جستجو می توانند نتایج مناسب تری را ارائه دهند (به عنوان مثال، پاسخ به یک سؤال، یک صفحه محصول، یک وب سایت تجاری، و غیره).

جستجوی معنایی ،معنای کلمات جستجو است.  Semantics مطالعه معنا و روابط بین کلمات است. در جستجو، معناشناسی (Semantics) به ارتباط بین یک پرس و جوی جستجو، کلمات و عبارات مربوط به آن و محتوای صفحات وب مربوط می شود. با در نظر گرفتن معانی (آنچه که کلمات به معنای واقعی هستند نه فقط آن چه هستند)، موتورهای جستجو می توانند نتایجی را که بیشتر مرتبط با متن پرس و جوی جستجو هستند، نمایش دهند.

تاریخچه و اهمیت جستجوی معنایی

برای درک تاریخچه جستجوی معنایی شما نیاز دارید که تاریخچه جستجو را بدانید.

زمانیکه موتورهای جستجو در ایتدا شروع به کار کردند کلمات کلیدی عامل اصلی رتبه بندی بودند. معمولا یک صفحه که بیشترین زمان جستجو مورد نظر را تکرار می کرد، در صفحه های جستجوی موتور جستجو (SERPs) قرار می گرفت.

این سیستم برای کاربران یا موتورهای جستجو بسیار مناسب نبود.

در این سیستم دستکاری کردن آسان بود و منجر به تولید محتوای کم کیفیت شده که برای خزنده های جستجو به جای کاربران نوشته شده بود.

 به عنوان مثال، برای رتبه بندی عبارت "بازاریابی محتوا"، یک بازاریاب میت واند یک قطعه از محتوای سئو را ایجاد کند که به سادگی این عبارت را تکرار می کند. این استراتژی کلمات کلیدی پر کردن (keyword stuffing) نامیده می شود و این امر موجب تجربه کاربری ضعیف و نتایج کم کیفیت می شود.

سیستم جستجوی قدیمی یافتن اطلاعات مربوطه را برای کاربران سخت می کردند زیرا موتورهای جستجو به درستی نمی توانستند متن و معنی پرس و جوهای جستجو را رمزگشایی کنند. آنها فقط می توانند نتایج جستجوی دقیق را تجزیه و تحلیل و تولید کنند.

به عنوان مثال، جستجو برای "چگونه می توانم بازاریابی محتوا را شروع کنم" ممکن است نتایجی را برای "نحوه نوشتن مطالب نوشتن" یا چیزی غیر مرتبط را ایجاد کند.

جستجو معنایی به نفع هر دو یعنی  کاربران و موتورهای جستجو است و به عنوان راه حل این مشکلات است.

  • جستجوی معنایی استفاده از سئو کلاه سیاه را برای دستکاری نتایج جستجو سخت تر کرد و باعث کاهش هرزنامه ها و محتوای با کیفیت پایین شد.
  • جستجوی معنایی جستجو را بصری تر را ساخت، که به کاربران کمک می کند تا نتیجه هایی را پیدا کنند که دقیق تر از آن چیزی است که دنبال آن می گردند.

عوامل دیگر مرتبط با جستجو معنایی

 برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی